Thursday, September 17, 2009

menconteng arang dimuka belog

heh..tajuk tiada kena mengena dengan isi kandungan entry...
oleh kerana semalam sudah keluar entry bermasalah..maka hari ini entry adalah
entry kurang bermasalah..huh..kebedaannya???enggak ada..huh..aku tidak mahu berbahasa indon lagi..xmengerti kenapa kita harus dibenci sedangkan kita tidak membenci mereka..kita serumpun..apa masalahnya???okeh..nape aku cam emo nk msuk bab politik dunia..xperlu..merosakkan mood menaip entry...

seperti yg anda sedia maklum..echeh menaip seperti sedang memberi ucapan penggulungan dalam debat di parlimen...heh politik lagi..sudah berada di malam2 terakhir ramadhan..sebetulnya aku sedih...sekejap sgt bulan yg penuh ka.ba.ra.ka.alip.ta.nun ni berlalu...malam lailatulqadar pula aku rasakan sgt jauh dgnku..dimana silapnya...aku masih belum mencari malam seribu bulan itu...mungkin suatu hari nanti..yg mampu aku doakan...adalah aku panjang umur dan boleh menemui ramadhan lagi..*msti dlm ati korg..yg ko sibuk berbelog nih nape?da tgh2 mlm nih g la baca al-quran ke..sembahyang..oohh kwn2..aku sedang ber ABC muahahaha....jgn nk mrh2 i lak..kate i ni xsensitip psl isu2 personal wanita..ooh..i'm okay with that..ala..semua da besar panjang..belaja da dlm subjek sains dulu..kalau yg amik biologi mesti lg mengerti..kah3...sgt jauh menyimpang..rsnya da sampai ke simpang lima..berbalik kepada cerita malam lailatulqadar..aku teringin sgt nk berada dlm malam itu...suasana pd malam tu tenang...dan bg sesetengah org mesti dapat rs kelainan mlm tersebut...

jd nk la aku share kisah along aku ms dolu2...waktu kejadian 10 mlm terakhir ramadhan dan malam tersebut adalah malam ganjil..lepas terawih hujan turun dengan lebatnya...abah dengan along naik moto asing2..abah balik basah kuyup..along balik, xbasah pon..kami pon pelik..tanya along..'along nape along xbasah kan tengah hujan lebat??along bawak moto laju sgt2 ke?'heh cam betul jek ayt tu sebijik yg keluar dr mulut kami..along pon jawab,xde la along bawak biasa je..siap tumpangkan sorang pakcik ni blk rumah lg..sian dy..dah la hujan jalan kaki pulak..terkezut ngan kenyataan itu,kami pon mula membuat andaian mlm tersebut adalah malam lailatulqadar..tp mlm tu hjan lebat..mungkin ada malaikat yg lindungi along sebab niat along tolong pakcik tu sgt ikhlas..lalu dipayungkan along dr terkena hujan..heh..kaitan dengan lailatulqadar sket je..xpe2..tp sebagai pengajaran..Allah boleh balas kebaikan kita serta merta..dan Allah boleh balasnya diakhirat kelak..begitulah sebaliknya...aku rs along cukup bertuah...mungkin malam itu bukan malam lailatulqadar..tp dalam bulan ramadhan setiap amalan kita adalah ibadah yg pahalanya berlipat kali ganda...sampaikan setiap hembusan nafas kita adalah seperti zikir kepada Allah..dan kita mendapat pahala drpdnya..

mungkin kita lebih gembira untuk menyambut syawal drpd bersedih melepaskan ramadhan..sejujurnya aku pon camtu gak..tp lumrah manusia begitu..yg boleh mengubahnya adalah diri sendiri..berdasarkan kefahaman dan penghayatan seseorang..*heh aku ni siyesly berceramah..ini bukan entry kurang bermasalah..xde masalah langsung..apa2 pon nanti lah aku wish raye k..huhu...cam semangat la plak kalo aku wish awal2 nih..hehe..



nota kecik: terima sms dr kawan lama..."blog mu sengal!kp it up!haha"(sket pon xubah struktur ayat bg mengekalkan ketulenannya)..thanx kpd mmbe2 yg rasakan blog ini sengal..bkn tuan yg menaip..sekian..lalalala~~


yang suke membebel:
Photobucket

No comments:

Post a Comment