Wednesday, December 30, 2009

hari jadi..semester baru dan tahun baru

berhasil untuk update akhirnya...banyak yang amat story yang tertinggal..tak sempat nak cerita...habis ditelan waktu macam tu saja..huh ayat sastera tetap ada..

okeh satu persatu..tanggal 27 Disember 2009...aku sudah berangka 2..yes..berangka 2 bukan berbadan 2..ada faham...genaplah umur aku 20tahun..dah 20tahun hidup kat atas muka bumi nih..syukur alhamdulillah aku masih bernafas dan masih mampu untuk teruskan perjuangan aku yang memang masih panjang dan belum selesai..syukur juga aku dilahirkan dalam keluarga yang sangat best...sangat best..sangat best...mempunyai seorang daddy yang best...seorang mummy yang best...seorang abang yang best...seorang kakak yang best..seorang adik yang best...memang super cambest la..huh padahal dah tak ada kosa kata..okeh...since aku sudah pon meninggalkan zaman belasan tahun..aku harap aku mampu jadi lebih matang dari sebelum nih.heh...maknanya matang sikit la..sebab kawan-kawan aku kata aku kurang matang..heh kat mana tak matang tu aku tak tahu..pelik betul..aku rasa aku memang matang dan serius orangnya..love life??biar masa yang tentukan..yang pasti aku memang bahagia dengan hidup aku sekarang...biar masa yang tentukan..untuk sekarang nak baiki pointer aku yang makin menjunam jatuh akibat selalu sangat beronggeng berkaraoke walaupun sehari sebelum exam dan juga ketika exam berlangsung..hahaha...

sambutan hari jadi??tiada..cuma pagi-pagi ahad itu aku dikejutkan oleh pnrokiah..yes macam biasa alarm clock paling berkesan untuk aku...kalau boleh bawa pnrokiah ke UMP,confirm aku tak terlepas nak pegi kelas dan sampai kelas pukul 8 dengan awal dan jayanya..haha..okeh pagi-pagi ahad pergi ke kemaman-kerteh..jalan-jalan rumah sepupu..i loikkee..seronot punya sepupu yang gila-gila remaja..haha..kemudian pulang ke rumah..aunty buat makan-makan..padahal bukan untuk aku pon..hehe...tak rasa happy sangat sebab sepatutnya sudah pulang ke UMP hari tersebut..tetapi akhirnya pulang pada pagi isnin..havoc...nanti cerita..

tiba diUMP kecoh seketika..subjek registration memang bermasalah...terpaksa pergi fakulti...bincang dengan academic advisor macam mana nak setelkan...lepas tu masuk kelas..ooh sudah bermula lecture...tensi...kemudian pergi ke BPA..disuruhnya isi borang tambah/gugur kursus...terpaksa tulis surat pengecualian bayaran lagi kerana sudah lewat untuk registration..cekik darah...disebabkan terlalu ramai yang bermasalah..BPA open balik on9 registration...setel semua..yang mana tak payah bayar lega...jadi..kesimpulannya nak register semak betul-betul..tak menyusahkan...hari nih langsung tak ada kelas..ooouuh heaven..memang minggu pertama goyang kaki..tapi bila tengok balik semua subjek...berlambak mini project...semput la minggu-minggu akan datang..srabut-serabut...PTPTPU pon sudah masuk...kawan-kawan lain sibuk shopping..beli hp baru...macam-macam..aku kalau dapat ptptn pon cukup untuk 3bulan je la...lepas 3bulan putih mata...jeles-jeles...tapi sekarang sudah boleh shopping on9..yeah! hehe

tadi pergi jalan-jalan seorang diri...nak pergi ATM..dah banyak berubah rupanya UMP nih..sekarang dah ada ATM untuk CIMB..lagi rancak aku bershopping...blok fakulti pon dah upgrade..dekat cafe ada tb besor...haha...motip???nampak sangat aku balik UMP terus terperap dalam bilik...pergi kelas selalu lambat..tak ada masa nak tengok kiri kanan..muahaha..

okeh yang penting aku nak pulang sambut new year kat rumah...bermandikan bunga api tahi ayam depan rumah..cerita pasal tahun baru..mesti nak kena ada azam baru..heh..aku sama saja..letaklah tinggi mana azam aku tuh..tak kemana..jadi aku cuma berazam untuk laksanakan apa yang aku termampu...alah...sama saja dengan harapan aku untuk birthday aku tu...lahir pon dah dekat dengan new year..sekali je la...nasib baik aku nak keluar dari perut mak aku awal..kalau aku keluar 31/12?? okeh..2009 banyak suka duka...yang suka tu baguslah..yang duka aku harap jadi pengajaran dan menimbulkan keinsafan..esok kalau aku rajin aku buat sinopsis sikit untuk 2009..ada cerita yang aku masih tak keluarkan disini...


nota kecik:esok..esok..kalau rajin i update...tapi masalahnya i malas...



yang suke membebel:
Photobucket

No comments:

Post a Comment