Wednesday, November 25, 2009

ouh..you know you love me..xoxo


betul..betul..ini blog atielism..bukan gossip girl site..sekarang..memandangkan aku sangat-sangat free.bukan aku free of charge boleh ambil suka hati tapi aku banyak sangat masa terluang. jadi mahu cerita banyak-banyak tentang siri TV kegemaran aku(macam pelik sebut siri TV). jadi aku sangat-sangat menggilai siri TV..lagi sekali..comel pulak rasa. antaranya ROSWELL..baiklah sangat dah lama dulu.tak miss cerita tersebut. jadi memang semua bermula dengan ROSWELL. kemudian mula addicted dengan ANGEL. dan terus berjangkit..berjangkit dan berjangkit lagi. GREY'S ANATOMY(walaupun aku tak nak jadi doktor), ONE TREE HILL(okeh ini adalah kegemaran saya kalau ada TOP 10..kalau ada..siri ini akan terletak pada kedudukan no.1 sebelah dengan GOSSIP GIRL. UGLY BETTY,DESPERATE HOUSEWIVES,TRU CALLING(yang ini pon dah lama.kalau tak silap lepas menggilai ROSWELL sekejap.rasa mahu tatap gambar hero ROSWELL nak pergi cari en.google)

ooh lihat dia...dalam banyak-banyak gambar yang keluar dekat en.google ini yang rasanya berkaitan dengan ROSWELL.sebab aku masih ingat kehenseman beliau.

ok.sambung balik..memang banyak kalau mahu disenarai pendekkan.dah pendek tapi tetap banyak.ugrhh annoying..hahaha...baik sekarang mahu cerita tentang GOSSIP GIRL..sekarang sangat menggilainya. dan sekarang sedang menontonnya. kalau ikut tb mat salleh sekarang sudah season 3.jadi sedang menunggu untuk memuatturun cerita tersebut.season 2 sudah dapat full episode.jadi sekarang kita mula terjah.cuba kira berapa banyak jadi dalam entry ini.apa lah yang menarik sangat cerita nih.

selain scene-scene yang menggiurkan, cerita ini merupakan cerita yang diadaptasi dari sebuah buku dengan tajuk yang sama..mengisahkan kehidupan anak-anak orang berada di kota New York. kalau dalam cerita mereka digelar upper east side.bermakna.hidup mereka adalah sangat sophisticated dan pergi ke sekolah menaiki LIMO.apekah?aku pergi sekolah jalan kaki sahaja.jangan kata nak naik bas sekolah.van pon tak ada. bukan itu sahaja. semuanya mewah.ke sekolah memakai designer clothes,designer bag dan designer shoes.tidak rasa melampau? tidak. kerana dalam cerita ini memang menceritakan betapa kayanya mereka tetapi masih mempunyai masalah dalam hidup mereka. tapi masalah dengan cara mereka.contohnya masalah harta,kekasih,dan sewaktu dengannya. hanya ini yang mampu dikupas kerana aku bukan bijak untuk menganalisa sesebuah cerita dan mengadaptasi dalam bentuk tulisan.eyh taipan.(baca:taip-pan).sila google untuk deskripsi cerita yang sebenar.
sekarang bahagian kegemaran mari berkenalan dengan pelakon-pelakon cantik jelita.

Serena Van Der Woodsen (Blake Lively)
  • cantik jelita. tetapi cara percakapannya tidak merangsangkan.tak percaya tonton sendiri.betul..pelik dia bercakap. dan bagi aku dia tidaklah cantik mana.cuma perwatakan seksinya dalam cerita menyebabkan dia menjadi gilaan jantan-jantan didalam cerita ini. dalam season 1 bercinta dengan seorang jejaka cute (Dan Humphrey) yang bukan sama golongan dengannya.anak orang kebanyakkan katanya.haha..




Dan Humphrey (Penn Badgley)
  • jantan cute yang berkapel dengan serena.sangat cute tapi tak hensem. sederhana.tapi jantan biasalah..meniduri semua wanita yang dikenalinya..bukan semua..tapi yang ditemui selepas break dengan serena.sesiapa yang hadir selepas serena tinggalkan dia confirm jatuh cinta.pada hakikatnya dia sangat setia dengan serena tetapi takut untuk mengakuinya.ohh lelaki!!
Blair Waldorf (Leighton Meester) ape ke pelik name..
  • ini adalah kegemaran saya cantik dan sangat licik orangnya.tricky.yet sangat sweet.dia sangat cantik jika dibandingkan dengan serena.betul.jadi faveret actress dalam cerita ini adalah Blair.walaupun dia seorang yang sememangnya buruk benor perangai.

Jenny Humphrey (Taylor Momsen)
  • gadis sunti adik kepada Dan.haha..xperlu cerita banyak.sebab dy pon co-star sahaja.haha

Vanessa Abrams (Jessica Szohr)
  • best fren kepada Dan.dan sangat sempoi.suke mak..hahaha...sweet juge..cantik juge.

Lily Bass (Kelly Rutherford)
  • ibu kepada serena.tak perlu cerita banyak.tetapi watak yang menimbulkan banyak masalah dalam hubungan serena dan DAN bukan dandan..

Rufus Humphrey (Matthew Settle)
  • terlalu hot untuk menjadi seorang bapa.bapa kepada Dan dan Jenny.haha..suke..hot..haha

Nate Archibald (Chace Crowford)
  • ooohh jejaka gantang..gambar yang diambil tidak menunjukkan kegantangan beliau..aku minat ini jejaka..haha yang lain panggil jantan.yang ini panggil jejaka.

Chuck Bass (Ed Westwick)
  • antara sebab untuk menonton gossip girl.jejaka macho gantang hensem ini berjaya menambat hati aku.huh..walaupun didalam cerita chuck bass ini seorang playboy nak mampos. dan walaupun hidungnya selalu kembang kempis masa bercakap.i don't care.tetapi sangat menyedihkan. Ed Westwick sudah berpunya dan ingin di highlightkan Ed adalah milik Jessica Szohr.ye..vanessa dalam cerita ini (T_T)


*all the pictures are taken from official CW website Gossip Girl

nota kecik:jadi..gila tak? tak gila lagi baru 3 seasons.kalau aku buat gila aku review one tree hill yang sudah masuk season 7 tu.kau bilang brapa ramai pelakon..tambah lagi kalau pelakon baru dalam season tu memang stock hensem macho gantang macam abang westwick i.huiii...



yang suke membebel:
Photobucket

8 comments:

Em See Are said...

wey cam sial gile komen kau kat ed westwick! haha, ye aku akui bahawa hidung die kembang kempis waktu bercakap, tp hakikatnye die hot, and kau suke org yang aku suke, dimana aku xsuke kau suke ape yang aku suke! haha, aku suke blair & chuck! SHIT, kau pon same.. hahaha, btw, da abis donlod season 3.. aku nak! plis!

lina said...

uglybetty!!!seronok gle!yaww

atiekah said...

hahaha..say what..dah mereka je yg mampu menarik perhatian..giler xmnat mereka..hahaha...yup he's hot..season 3 not out yet la...i'm still waiting also.

atiekah said...

yup lina..skang da cantek sket dak betty tu

amalina dz said...

atik! owg lg suke one tree hill. hoho.. tp, gossip girl pun bole tahan jgk.

atiekah said...

argghh one tree hill da miss byk season...ama ade x??hahaha...mmg 1 3 hill yg the best..

amalina dz said...

before ni ade seme season dy. tp, lps laptop frmt. abis seme kot. sorry. nnt owg try cari blk seme season tu. kalo jmpe owg btau atik k.

atiekah said...

ooohh..bahagia disini..hahahaha...yeah2...

Post a Comment